GREEN CAMPING - MÅLRETTET MILJØMÆRKE FOR CAMPINGPLADSER
Danmark har nu et mere målrettet miljømærke for campingpladser.
Den hedder naturligvis:
hvor både navn og logo giver mening for danske og udenlandske turister.
GREEN CAMPING by GREEN KEY
GREEN CAMPING er et Sub-brand eller på dansk tilhørende mærke til Green Key, som sikrer, at krav, udtryk og indhold passer bedre til campingpladser og campister.
Tæt på campingpladserne og campisterne
GREEN CAMPING er tæt på branchen og er nem at gå til, markedsføre og forstå for gæsterne og for at involvere campingpladserne og deres organisationer.
Derfor er kriterierne tilpasset campingpladserne og både navn og logo appellerer til denne gruppe.
Troværdig ordning...
For HORESTA og Friluftsrådet er det vigtigt, at det er en troværdig ordning, og derfor bygges der på et anerkendt koncept som Green Key, hvor der er strikse kriterier, en troværdig ansøgnings- og kontrolproces og hvor ansøgerne behandles og godkendes af en Jury.
Find bæredygtige steder
Hvem står bag?
HORESTA har sammen med Frilufsrådet lanceret GREEN CAMPING. Det er også dem, som stod bag GREEN KEY for camping.
Og hvad er inspirationen?