camping2

Campingpladserne skal tilbage til rødderne

Store nye købestærke målgrupper kommer med nye krav og ønsker til campingpladserne, siger Ole Eskling, Camp Møns Klint, der gerne vil råbe kollegerne op.

Med coronakrisen er der sat turbo på søgen efter overnatninger i naturen.

”Der er store muligheder for campingpladserne, hvis vi forstår de nye målgrupper,” siger Ole Eskling, manager på Camp Møns Klint. "90% af mine kolleger i branchen har en bom ved indkørslen. Hvad er det for en velkomst?"

Nye, yngre og købestærke målgrupper, der vil rejse bæredygtigt, er dem, som campingpladserne skal omfavne og se som nye målgrupper.

Men branchen hænger fast i ’sådan-plejer-vi-at-gøre’, mener Ole Eskling.

Helt grundlæggende handler det om, at campingpladserne skal ’tilbage til fortiden, for at vinde fremtidens kunder,’ fortæller Ole Eskling i dette interview med Turisme.nu.

”I stedet for at rende rundt og skælde ud på de mennesker, der slår et telt op i en skov eller overnatter i en autocamper på en rasteplads eller på havnen, skulle man måske gå hen og spørge dem, hvad de efterspørger, så vi kunne blive lidt klogere og løfte vores produkt,” siger Ole Eskling.